In een groot aantal bedrijven opereren veel afdelingen nog op relatief grote afstand van elkaar. Oorzaak: te weinig begrip voor en van elkaars expertise, verschillende manieren van denken, andere doelen & belangen. Gevolg: organisatorische verzuiling en inefficiënties. Business Control en Marketing & Sales zijn hier een goed voorbeeld van.
Maar denken en zijn we eigenlijk wel zo verschillend? Hebben we wel zulke uiteenlopende doelstellingen? Wij geloven van niet. Want waardecreatie voor klant en organisatie is van iedereen. Dat creëer je samen. Door je met elkaar verantwoordelijk te voelen en te werken aan verbetering leg je de basis voor een gezonde toekomst van je organisatie: succesvol én relevant blijven op lange termijn.
Door je met elkaar verantwoordelijk te voelen en te werken aan verbetering leg je de basis voor een gezonde toekomst van je organisatie: succesvol én relevant blijven op lange termijn. Door elkaar als Commercie en Control vroegtijdig op te zoeken in werk & proces én elkaar aan te spreken op potentiële winstpunten, kom je samen op een hoger plan.
De 2-daagse training Commerce & Control Connected neemt je in vogelvlucht mee in de wereld van Sales & Marketing. En geeft je meer inzicht in de (verborgen) financiële vraagstukken die er liggen binnen commercie. Daarnaast krijg je tools aangereikt voor de support die jij hen vanuit Control kan bieden. Gericht op positieve versterking en structurele intensivering van jullie team-samenwerking!
Na afronding van de training ontvang je een bewijs van deelname.
PE punten
Je ontvangt 18 PE punten.
24 september 2021. Trainingsdag van 09.00 - 16.00 uur
5 oktober 2021. Terugkom-sessie van 09.00 - 12.00 uur
Xander Smit is register controller met ruime ervaring in diverse functies. Hij werkt op interim basis als business controller, riskmanager, compliance officer of als auditor. Daarnaast is Xander docent Integraal Risicomanagement, Controlling en Operational Auditing en verzorgt hij diverse trainingen, zowel in-house als via open inschrijvingen. Met zijn kennis en ervaring is hij van toegevoegde waarde voor uiteenlopende organisaties. Xander helpt managers hun organisatie beter te (be)sturen door beslissingen op basis van adequate managementinformatie te nemen. Daarnaast laat hij ze effectiever zijn in het combineren van risicomanagement en de soms snel toenemende regelgeving met de dagelijkse praktijk. Bovendien gebruikt hij praktische audit methodologie en een aanpak die is gebaseerd op Lean, om procesverbeteringen te helpen realiseren.
Zo’n 25 jaar heeft Jos bij toonaangevende bedrijven binnen de FMCG zijn Marketing & Sales skills mogen opbouwen en kunnen inzetten. Jos deelt graag deze kennis en ervaring met anderen. Binnen én zeker ook buiten de commerciële omgeving in organisaties. Hij gelooft in de kracht van multidisciplinaire samenwerking en team-succes. Jos probeert zaken en onderwerpen vanuit een fris perspectief te beschouwen, mensen tot nieuwe inzichten te brengen vanuit hun eigen (verborgen) denkkracht en ze beter te maken. Een stevig theoretisch fundament is een belangrijke basis om goed te kunnen functioneren. Maar uiteindelijk moet het in de praktijk gebeuren. Als pragmaticus werkt hij met veel energie en nieuwsgierigheid voor diverse opdrachtgevers. Waarbij Jos steeds de ambitie heeft om ook zichzelf te verbreden en uit te dagen.